22:40 | پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

سیستم پرداخت

نوآوری در همه سطوح مستلزم تغییر ساختارهای غیربهره‌ور است
پایگاه خبری راد: دبیر پانزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی صنایع گفت: برای این‌که بتوانیم همه جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی توسعه پایدار را در بخش‌های مختلف صنعتی و خدماتی لحاظ کنیم، باید در همه سطوح و لایه‌ها نوآوری ایجاد کنیم و در این رابطه نیاز به تصمیمات آگاهانه، شجاعانه و متفاوت است و نمی‌توان همچنان با یک ساختار غیربهره‌ور و بوروکراتیک آن را محقق کرد.
جزییات پرداخت پول واردات نفت هند از ایران تا 10  روز آینده
پایگاه خبری راد: طبق اعلام رویترز، هند نفت ایران را با استفاده از سیستم پرداخت به روپیه، وارد خواهد کرد و ۵۰ درصد از این پول برای صادرات کالا به ایران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
بلومبرگ ،آخرین وضعیت خرید مشتریان عمده نفت ایران بررسی کرد
پایگاه خبری راد: برخی از مشتریان بزرگ نفت ایران با دریافت معافیت‌ از تحریم‌های آمریکا برای ادامه واردات نفت، برای خرید از ایران آماده می‌شوند.
گزارش بلومبرگ از صف خریداران نفت ایران پس از معافیت‌های آمریکا
پایگاه خبری راد: مشتریان بزرگ نفت ایران پس از دریافت معافیت‌ از تحریم‌های نفتی آمریکا علیه تهران، برای خرید نفت از ایران آماده می‌شوند.
رشد ۲۵ درصدی صادرات هند به ایران با توافق نفتی جدید
پایگاه خبری راد: هند احتمالا از تحریم‌های آمریکا برای واردات نفت ایران معافیت می‌گیرد و این کشور از شرایط معافیت که کمک می‌کند صادرات بیشتری به ایران داشته باشد سود خواهد برد.
پول خرید نفت هند از ایران به روپیه پرداخت می‌شود
پایگاه خبری راد: با مهلت ۱۸۰ روزه ای که آمریکا پیش از اجرای تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران داد، هند و ایران جزییات مکانیزمی که به دهلی‌نو اجازه می‌دهد پول خرید نفت ایران را تماما به روپیه به حسابی در یک بانک هندی واریز کند را نهایی می‌کنند.
مشتریان عزم خود را برای خرید نفت از ایران جزم کرده‌اند
پایگاه خبری راد: یک کارشناس ارشد حوزه انرژی با اشاره به وضعیت بازار جهانی نفت اظهار کرد: موضع‌گیری مشتریان ایران از جمله چین، هند، ترکیه و حتی اروپایی‌ها حاکی است که عزم خود را برای ادامه خرید نفت ایران جزم کرده‌اند.
رونمایی برنامه‌ ی روسیه برای رهایی از وابستگی به دلار
پایگاه خبری راد: وزارت دارایی روسیه از برنامه خود برای کاهش وابستگی این کشور به دلار رونمایی کرد که به عقیده کارشناسان فرایندی طولانی و سخت خواهد بود.
مکانیزم مالی اروپا برای همکاری با ایران چگونه کار خواهد کرد؟
پایگاه خبری راد: اتحادیه اروپا وعده داده است تا علی رغم تحریم‌های آمریکا به همکاری اقتصادی با ایران ادامه دهد و این کار از طریق سازوکار پیشنهادی ویژه (اس پی وی) صورت خواهد گرفت.
پیوستن ۷۵ بانک به سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک‌چین
پایگاه خبری راد: تاکنون ۷۵ بانک در سراسر جهان به شبکه پرداخت مبتنی بر بلاک‌چین که توسط بانک "جی پی مورگان" معرفی شده، پیوسته‌اند.
اتحادیه اروپا مکانیزم ویژه ارتباطی با ایران ایجاد می‌کند
پ‌ایگاه خبری راد: اتحادیه اروپا اعلام کرد اعضایش با ایجاد یک سیستم پرداخت مستقل از آمریکا برای تداوم روابط مالی تجاری با ایران و خرید نفت این کشور موافقت کرده‌اند.
آلمان به دنبال کانال‌های مالی جدید با ایران
پایگاه خبری راد: بزرگترین اقتصاد اروپایی اعلام کرد به دنبال ایجاد سیستم پرداختی جدید با ایران برای حفظ برجام است.
حذف دلار از مبادلات چین و روسیه کلید خورد
پایگاه خبری راد: رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه از شروع استفاده از پول‌های ملی به جای دلار در تراکنش‌های مالی بین چین و روسیه خبر داد.
چند پیشنهاد برای حل مساله FATF
پایگاه خبری راد: در شرایطی که مدت زیادی تا پایان ضرب‌الاجل کارگروه ویژه اقدام مالی باقی نمانده است، بررسی‌ها نشان می‌دهد که آزمون سختی در انتظار تصمیم‌گیران داخلی است.
بنزین در ونزوئلا گران می‌شود
پایگاه خبری راد: رییس جمهور ونزوئلا در بحبوحه شکل گیری ابرتورمی که فروپاشی اقتصادی این کشور را تسریع کرده است، اعلام کرد قیمت بنزین یارانه‌ای تا اکتبر افزایش خواهد یافت.